STRATEGIE ZVLÁDÁNÍ STRESU U UČITELŮ A UČITELEK ZŠ (VE VZTAHU K SYNDROMU VYHOŘENÍ)

SEKCE Č. 7: UČITELÉ A JINÍ PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI

Autor : Smetáčková Irena

Abstrakt : Zahraniční i české výzkumy opakovaně ukazují, že učitelství patří k povoláním s vysokou mírou stresu (např. Kyriacou, 2001; Kohoutek a Řehulka, 2011). V důsledku dlouhodobého stresu dochází ke zhoršení fyzického zdraví, psychické pohody i pracovní výkonnosti a k rozvoji syndromu vyhoření (např. Johnsonet al., 2005).

Klíčová slova: stres; strategie zvládání; coping; učitelé; syndrom vyhoření

Článek ke stažení [PDF] : STRATEGIE ZVLÁDÁNÍ STRESU U UČITELŮ A UČITELEK ZŠ (VE VZTAHU K SYNDROMU VYHOŘENÍ)

Title: COPING STRATEGIES AMONG TEACHERS AT GRAMMAR SCHOOLS(IN RELATION TO BURNOUT SYNDROME)

Abstract: Burnout syndrome is a high-risk phenomenon, because of decreasing both the health and well-being of teachers, including the quality of teaching and relationships with students.

Keywords: stress; coping strategies; teachers; burnout syndrome

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze