Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole: výzkumné horizonty (Information literacy as a tool to support democracy in today’s school: research horizons)

Sekce 4 – Cíle a obsah výchovy a vzdělávání

Autor : Pavlína Mazáčová

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit výzkumné horizonty vzdělávání k informační gramotnosti v současném školním prostředí se zaměřením na rozvoj a podporu demokracie. Klíčovými aspekty jsou jednak faktory učitelova pojetí výuky informační gramotnosti, jednak spolupráce učitele a učícího knihovníka, konečně příležitosti, které školnímu prostředí nabízí pro rozvoj demokratických principů instituce veřejné knihovny.

Klíčová slova: informační gramotnost, učitel, žák, výzkum, celoživotní učení, demokracie, učící knihovník

Článek ke stažení [PDF] : Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole: výzkumné horizonty (Information literacy as a tool to support democracy in today’s school: research horizons)

Keywords: information literacy, teacher, pupil, research, lifelong learning, democracy, teaching librarian

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze