O in-formálním učení dospělých v České republice

7. SEKCE Výzkum celoživotního vzdělávání a učení

Autor: MILADA RABUŠICOVÁ

Abstrakt: Učení a vzdělávání dospělých je v současné velmi aktuálním tématem projevujícím se nejen v různých proklamacích oficiálních dokumentů z oblasti vzdělávací politiky a rozvoje lidských zdrojů, ale především v našich každodenních životech.Z našich předcházejících výzkumných nálezů z roku 2005 víme, že jen 9 % dospělých jevčleněno do systému formálního vzdělávání a zhruba jedna třetina se účastní různých podob neformálního vzdělávání. Cílem tohoto příspěvku je odpovědět na otázky spojenés in-formálním učením dospělých: kdo se tímto způsobem učí, s jakými motivacemi a jakých konkrétních podob toto učení nabývá.

Klíčová slova: celoživotní učení, vzdělávání dospělých, formální, neformální a informální učení, motivace

Článek ke stažení [PDF]: O in-formálním učení dospělých v České republice

Title: On in-formal adult learning in the Czech Republic

Abstract: Adult education as part of life-long learning is nowadays the topíc accentuated in all documents concerning educational policy, human resourcesdevelopment and employment policy in the Czech Republic. From our previous study we know that in 2005, there were 9% of respondents involved in formal education, andabout one third of the Czechs who took part in various courses of non-formal education. This share is lower than for instance in Finland or the USA but is similar to that in Canada. The aim of the paper is to answer, among others, questions on possibilities for adult in-formallearning in the Czech Republic: who are adults learningin this way, with what motivation and in which forms of learning they are involved.

Key words: Life-long learning, adult education, formal, non-formal, in-formal learning, motivation

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze