Vnímání přírodovědných předmětů žáky základní školy

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autoři: Miroslav Dopita

Helena Grecmanová

Abstrakt: Dílčí výstupy z výzkumu STM Morava, který se zaměřuje na vývoj a ověřenínových metod propagace přírodních věd mezi žáky základních a středních škol s cílempodpořit jejich zájem o vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláštěv oborech matematických, fyzikálních a chemických. Hodnocení jednotlivých aspektůvýuky přírodovědných předmětů celkem a z pohledu fyziky, chemie, matematiky jakovýznamného motivačního činitele v kategoriích učitelovo nadšení a rozhled, schopnostzaujmout, netradiční způsob výuky, aktivita a spolupráce, učitelova podpora a zájem ožáka, spravedlivý přistup, smysluplnost výuky, přiměřenost požadavků, pí·ehlednostvýuky – z hlediska žáků.

Klíčová slova: základní škola, žák, učitel, přírodovědné předměty

Článek ke stažení [PDF]: Vnímání přírodovědných předmětů žáky základní školy

Title: Primary School Pupils and Their Perception of Natural Science

Abstract: Partial outcomes of the STM Morava research focusing on the developmentand verification of new methods of promoting the natural sciences among the primaryand secondary school pupils and aiming to support their interest in scientific researchactivities in the field of natural sciences, mainly in mathematics, physics andchemistry. Evaluation of the single aspects of teaching the natural science subjects as awhole and from the perspective of physics, chemistry and mathematics as an importantmotivational factor in the categories of teachers’ enthusiasm and scope, their a bili ty toattract pupils’ attention, innovative ways of teaching, activity and cooperation,teachers’ interest and support to the pupils, fairness, meaningful and well-arrangedclasses, adequate requirements- from the pupils’ point ofview.

Key words: primary school, pupil, teacher, natural science subjects

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze