Obsahová analýza vzdělávacích programů

1. SEKCE Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy

Autor: Dominik Dvořák

Abstrakt: V posledních dekádách se pozornost kurikulárního výzkumu významnězaměřovala na „skryté“ aspekty a sociální kontexty kurikula. Někteří autořiv současnosti poukazují na nezbytnost opět se více zabývat i projektovaným obsahemvyučování. Ovšem metodologie, jak zkoumat tyto formy kurikula, musí být znovuformulována. V této souvislosti a v návaznosti na kurikulární reformu se zabývámepoužitelností obsahové analýzy pro popis variability pojetí jednotlivých předmětů ajejich učiva v konkrétních školních kurikulech.

Klíčová slova: kurikulum, obsahová analýza

Článek ke stažení [PDF]: Obsahová analýza vzdělávacích programů

Title: Content analysis of school curricula

Abstract: A new national curricular framework and the development of school curriculaare the key aspects of ongoing educational reform in the Czech Republic. As there is noagreed-upon method of analyzing the curriculum, content analysis is proposed as onepossibility to describe the resulting variation of school curricula.

Key words: Curriculum, content analysis

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze