Kázeňská opatření v praxi na 2. stupni základní školy

Autor: Josef HANÁK, Kateřina UHLÍKOVÁ

Sekce 3: Vychovávaný a vzdělávaný jedinec

Abstrakt: Příspěvek prezentuje výsledky pilotážního výzkumu, který byl realizován na 2. stupni základní školy. Cílem dotazníkového šetření (akčního výzkumu) bylo zjistit, jak sami žáci vidí problematiku opakovaného nevhodného chování spolužáků ve škole v konfrontaci s názory jejich učitelů a v návaznosti na rezistenci vůči kázeňským opatřením.

Klíčová slova: žák, chování, hodnocení chování, kázeň, kázeňské opatření, dotazník.

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Kázeňská opatření v praxi na 2. stupni základní školy

  

Title: The corrective measures in practice on the second level of elementary school

Abstract: The article presents the results of the pilot research, which was realized in the second level of elementary school and whose aim was to find, how pupils perceive the problem of unsuitable behaviour of classmates. The questionnaire results were confronted with teacher’s opinions.

Key words: pupil, behaviour, behaviour assessment, discipline, corrective measures, questionnaire.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze