JAK HODNOTÍ UČITELÉ SVŮJ STYL UČENÍ?

Autor: Marie Solárová, Svatava Kubic 

Sekce 2: Výzkum profese učitele a jiných pedagogických pracovníků 

Abstrakt: Článek je zaměřen na problematiku autodiagnostiky učitelů stylu učení a přístupu k různým pedagogickým situacím. Vychází z analýzy odpovědí učitelů na vybrané otázky z pedagogické praxe a nastiňuje možné využití získaných dat jak v pregraduální, tak v postgraduální přípravě učitelů. 

Klíčová slova: styl učení, učitelé, pedagogická praxe 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: JAK HODNOTÍ UČITELÉ SVŮJ STYL UČENÍ?

 

Title: WHAT IS A WAY OF TEACHERS´ SELFIMAGE OF THEIR TEACHING

Abstract: The article is aimed at the problems how teachers from practice evaluate their style of teaching and their approach to the different pedagogical situations. The work arises from the analyse of the teachers´ answers to the selected questions from the pedagogical practice. A possible use of the obtained results both in pre-graduate and in postgraduate preparation of teachers is outlined. 

Key words: style of teaching, teachers, pedagogical practice 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze