Didaktická transformace cílů a obsahu vymezených kurikulem v oblasti ICT do školních vzdělávacích programů

Autor: Michal Marád

Sekce 11: Výzkumy zaměřené na ICT ve vzdělávání v informačním věku

Abstrakt: Transformace základní školy přechází k další etapě své realizace. V této souvislosti je vhodné reflektovat v pedagogickém výzkumu její dosavadní dopad na edukační praxi. Na základě realizované analýzy cílů a obsahu uvedených ve školních vzdělávacích programech základních škol příspěvek poukazuje na aktuální problematiku implementace vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie do školního kurikula a edukační reality českých škol.

Klíčová slova: informační a komunikační technologie, kurikulum, transformace kurikula, obsah vzdělávání

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Didaktická transformace cílů a obsahu vymezených kurikulem v oblasti ICT do školních vzdělávacích programů

 

Title: Didactic Transformation of Objectives and Content Defined by the Curriculum in ICT Area into School Education Programmes

Abstract: Basic school transformation has reached its next realization stage. Therefore the pedagogical research focuses on current impact of the transformation in the school practice. Based on the analysis of basic school educational programs the contribution shows current difficulties of integrating the educational area Information and Communication Technology into school curriculum and into the reality of Czech schools.

Keywords: information and communication technology, curriculum, transformation, educational content, expected outcomes

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze