Nový přístup ke zjišťování vztahu mezi charakteristikami učebního prostředí a mentálními schématy žáků

Sekce 7 – Podpora učení žáků a studentů: teorie a praxe

Autoři: Jan Slavík, Pavel Mentlík, Jiří Kohout

Abstrakt :  Cílem příspěvku je objasnit a zdůvodnit výzkumný přístup, který spojuje didaktickou analýzu výuky s hodnocením její kvality a poskytuje opory pro zlepšování výuky v praxi na podkladě analýzy vztahu mezi charakteristikami učebního prostředí a změnami mentálních schémat žáků. Specificky se zaměřujeme na didaktickou analýzu vztahu mezi klíčovými charakteristikami učebního prostředí, módy interakce mezi žákem a vzdělávacím obsahem v jeho rámci a kvalitou mentálních schémat žáků, jež je zásadní pro porozumění obsahu.

Klíčová slova: učební prostředí, mentální schémata, didaktická analýza, metodika 3A

Článek ke stažení [PDF] : Nový přístup ke zjišťování vztahu mezi charakteristikami učebního prostředí a mentálními schématy žáků

Title: A novel approach for exploring the relationship between the characteristics of the learning environment and students ’ mental schémata

Keywords: learning environment, mental schemata, didactical analysis, 3A-procedure

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze