Formativní hodnocení v předškolním vzdělávání v kontextu evropských zemí

Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání

Autoři: Barbora Loudová Stralczynská, Jana Uhlířová,

Petra Ristić, Philip Selbie

Abstrakt : Příspěvek se zabývá formativním hodnocením v předškolním vzdělávánía způsobům jeho využití v praxi. V ČR je formativní hodnocení využíváno převážně v základním vzdělávání. Pedagogům v českých mateřských školách dosud chybí teoretické porozumění této problematice i praktické zkušenosti. Příspěvek je zaměřen na zpracování teoretických východisek metody Learning Stories, metody formativního hodnocení, a to jak z hlediska mezinárodní perspektivy a rozmanitých podob implementaci tohoto přístupu, tak z hlediska výsledků akčního výzkumu zaměřeného na možnosti využití této metodyv českých MŠ.

Klíčová slova: předškolní vzdělávání, formativní hodnocení, Learning Stories, vzdělávací dispozice, dokumentace

Článek ke stažení [PDF] : Formativní hodnocení v předškolním vzdělávání v kontextu evropských zemí

Title: Formative Assessment in Pre-School Educationin the Context of European Countries

Keywords: pre-primary education, formative assessment, Learning Stories, learning dispositions, documentation

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze