Vzdělávací prostředí knihovny v podpoře rozvoje gramotností a kompetencí žáků: evaluační výzkum spolupráce učitelů a učících knihovníků

Sekce 4 – Cíle a obsah výchovy a vzdělávání nejen z pohledu oborových didaktik

Autor: Pavlína Mazáčová

Abstrakt : Ve výzkumném poli českého pedagogického výzkumu zatím takřka není věnován prostor spolupráci učitelů a učících knihovníků (Peacock, 2001)na podporu učení žáků a formování jejich osobnosti pro život v učící se společnosti 21. století. Cílem příspěvku je prezentovat evaluační výzkum, který na příkladu celorepublikového projektu z OP VVV Co nebylo v učebnici reflektuje aktivity společenství praxe učitelů jakožto aktérů formálního vzdělávání a učících knihovníků jakožto aktérů neformálního vzdělávání při tvorbě, ověřování a vyhodnocení vzdělávacích programů pro žáky základnícha středních škol.

Klíčová slova: evaluace, formální a neformální vzdělávání, knihovna, gramotnost, kompetence, žák, učitel, výzkum

Článek ke stažení [PDF] : Vzdělávací prostředí knihovny v podpoře rozvoje gramotností a kompetencí žáků: evaluační výzkum spolupráce učitelů a učících knihovníků

Title: Educational environment of a library in the supportof development of literacies and competences of pupils :evaluation research of cooperation between teachers and teaching librarians

Keywords: evaluation, formal and informal education, library, literacy,competence, pupil, teacher, research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze