Metodologické aspekty multimodální konverzační analýzy a její relevance pro výzkum interakce ve třídě

Sekce 1 – Teorie a metoda v pedagogice

Autor: František Tůma

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit multimodální konverzační analýzu a na vybraných ukázkách ilustrovat její relevanci pro výzkum interakceve třídě. Konkrétně bude pozornost věnována problematice přepisu nahrávky (vč. představení různých transkripčních konvencí) a analýze, zejména pak roli vybraných jazykových, tělesných a materiálních prostředků v interakci.

Klíčová slova: multimodalita, konverzační analýza, interakce ve třídě

Článek ke stažení [PDF] : Metodologické aspekty multimodální konverzační analýzy a její relevance pro výzkum interakce ve třídě

Title: Methodological aspects of multimodal conversation analysis and its relevance forresearch in classroom interaction

Keywords: multimodality, conversation analysis, classroom interaction

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze