Respektující přístup učitele k žákům ve škole (Teacher´s Respectful Approach to Students at School)

Sekce 7 – Posterová sekce

Autor : Ráchel Mazúchová

Abstrakt : Cílem práce je popsat, analyzovat a porovnat rozdílné způsoby řešení pedagogických situací. Na druhém stupni české základní školy je možno se setkat s odlišnými přístupy učitele k žákům. Zatímco na některých školách převládá mocenský přístup, na jiných přistupují pedagogové k žákům s respektem a úctou. V práci se zabývám detailním popisem obdobných pedagogických situací, jež jsou na různých řešeny rozdílným způsobem – mocensky, či partnersky – diametrálně odlišnými prostředky a s rozdílným efektem.

Klíčová slova: pedagogická situace, moc, mocenské vztahy, respektující komunikace

Článek ke stažení [PDF] : Respektující přístup učitele k žákům ve škole (Teacher´s Respectful Approach to Students at School)

Keywords: pedagogical situation, power, power bases, respectful communication

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze