Jak studenti (ne)spolupracují při hledání slov během párové práce v hodinách angličtiny (How Students (do not) Collaborate in Word-Searches During Pairwork Activities in English as a Foreign Language Classes)

Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání

Autor : František Tůma

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit vybrané výsledky analýzy, jak studenti v interakci provádějí „hledání slov“ (anglicky word-search, tj. jeden student má viditelně problém s produkcí nebo vybavením si slova, které mu může pomoci „najít“ druhý student). Zjištění z provedeného konverzačně analytického výzkumu ukazují, jak studenti sekvence typu hledání slov iniciují, jaké prostředky při hledání slov používají a jak tyto sekvence zakončují. Pozornost je věnována i sekvencím, ve kterých se studentům hledání slov nepodařilo úspěšně dokončit.

Klíčová slova: Interakce ve třídě, párová práce, hledání slov, konverzační analýza

Článek ke stažení [PDF] : Jak studenti (ne)spolupracují při hledání slov během párové práce v hodinách angličtiny (How Students (do not) Collaborate in Word-Searches During Pairwork Activities in English as a Foreign Language Classes)

Keywords: Classroom interaction, pairwork, word-searches, conversation analysis

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze