Jinakost z pohledu žáků 1. stupně ZŠ (Otherness from the point of view of a primary sc hool childrens’)

Sekce 2 – Výchova a vzdělávaný jedinec

Autoři : Miluše Vítečková, Marie Najmonová, Miroslav Procházka

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit pohled žáků 1. stupně ZŠ na druhé, kteří jsou jiní, a to v kontextu práce s příběhem. Zajímalo nás, jak žáci vnímají jinakost, co za ni považují. Do volby tématu se promítá aktuální a medializovaná otázka inkluze, začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do škol. Pomocí práce s příběhem, využití mezinárodního programu RWCT, třífázového modelu učení a myšlení E-U-R, jsme odkrývali postoje dětí k této problematice. Současně jde o příklad dobré praxe, který nabízí možnost, jak s tímto tématem pracovat na pozadí metaforického zobrazení odlišnosti.

Klíčová slova: jinakost, žák 1. stupně ZŠ, sociální učení, práce s příběhem

Článek ke stažení [PDF] : Jinakost z pohledu žáků 1. stupně ZŠ (Otherness from the point of view of a primary sc hool childrens’)

Keywords: otherness, primary school pupil, social learning, work with a story

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze