Argumentace ve výuce. Využití filozofické analýzy pro výzkum žákovských argumentů (Arguments in the classroom. The use of philosophical analysis for research of students’ arguments)

Sekce 2 – Výchova a vzdělávaný jedinec

Autor : Roman Švaříček

Abstrakt : Cílem příspěvku je spojit filozofickou tradici analýzy argumentace s pohledem pedagogických věd pro analýzu výukové komunikace na druhém stupni základní školy. Příspěvek je zaměřen na kvalitativní analýzu žákovských argumentů s důrazem na diskusi způsobu analýzy a metodologické konsekvence různé kategorizace dat. Zaměříme se 1) na typologizaci argumentů s využitím konceptu argumentačních schémat, 2) na analýzu argumentů v kritické diskusi a 3) na epistemologickou rovinu argumentativnosti.

Klíčová slova: výuková komunikace, argumentace

Článek ke stažení [PDF] : Argumentace ve výuce. Využití filozofické analýzy pro výzkum žákovských argumentů (Arguments in the classroom. The use of philosophical analysis for research of students’ arguments)

Keywords: classroom discourse, arguments

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze