Změny v kompetencích k učení dle typu školy: Využití propensity score matching a analýzy odlišného fungování položek (Differences in learning competence with respect to school type: A case for propensity score matching and analysis of differential item fu

Sekce 1 – Teorie a metoda v pedagogice

Autoři : Patrícia Martinková, Eva Potužníková,

Adéla Drabinová

Abstrakt : Cílem příspěvku je analyzovat změny v kompetencích k učení mezi 6. a 9. ročníkem v závislosti na typu školy (základní školy vs. víceletá gymnázia). Vedle porovnání zlepšení v celkových skórech studujeme také změny na úrovni subškál a jednotlivých položek s využitím analýzy odlišného fungování položek. Vedlejším cílem příspěvku je tak poukázat na metodologické aspekty analýzy testových dat.

Klíčová slova: Kompetence k učení, typ školy, propensity score matching, odlišné fungování položek

Článek ke stažení [PDF] : Změny v kompetencích k učení dle typu školy: Využití propensity score matching a analýzy odlišného fungování položek (Differences in learning competence with respect to school type: A case for propensity score matching and analysis of differential item functioning)

Keywords: Learning competence, academic tracking, propensity score matching, differential item functioning

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze