JSOU ZNÁMKY UKAZATELEM ŠKOLNÍHO VÝKONU ŽÁKŮ?

ABSTRAKTY K SYMPOZIÍM – SYMPOZIUM 2

VZTAH MEZI CHARAKTERISTIKAMI VÝUKOVÉ KOMUNIKACE A VZDĚLÁVACÍMI VÝSLEDKY ŽÁKŮ

Autoři : Drexlerová Anna, Šeďová Klára, Sedláček Martin

Abstrakt : Cílem příspěvku je prozkoumat, jakým způsobem učitelé známkují. Záměrem je popsat, na základě čeho učitelé žákům známky přidělují, jinými slovy jaké aspekty školní práce žáků učitelé berou při klasifikaci v potaz. Důležitou součástí příspěvku je rovněž prezentace souvislostí, které existují mezi objektivně hodnoceným výkonem žáků a známkami přidělenými učitelem.

Klíčová slova: hodnoticí úsudek učitele, známkování, vzdělávací výsledky žáků

Článek ke stažení [PDF] : JSOU ZNÁMKY UKAZATELEM ŠKOLNÍHO VÝKONU ŽÁKŮ?

Title: DO GRADES INDICATE STUDENT PERFORMANCE?

Abstract: The aim of this paper is to investigate the relationship between students’ achievement, their grades and teacher judgement. A total of 639ninth grade students from 32 classrooms participated in the research project.The student achievement was measured by standardised reading literacy tests conducted by the Czech School Inspectorate.

Keywords: teacher judgement, grading, student achievement

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze