POTŘEBA KOGNITIVNÍ UZAVŘENOSTI JAKO RYSOVÁ CHARAKTERISTIKA OVLIVŇUJÍCÍ HODNOCENÍ VÝUKOVÝCH SITUACÍ STUDENTY UČITELSTVÍ A JEJICH CVIČNÝMI UČITELI

ABSTRAKTY K SYMPOZIÍM – SYMPOZIUM 1

STRATEGIE ŘÍZENÍ TŘÍDY (STUDENTY UČITELSTVÍ A JEJICH PROVÁZEJÍCÍMI UČITELI)

Autor : Mareš Jan

Abstrakt : Jakým způsobem se liší učitelé a studenti učitelství na praxi s vyšší a nižší potřebou kognitivní uzavřenosti při vstupech do výukové praxe studentů a při hodnocení kritických situací ve výuce.

Klíčová slova: kognitivní uzavřenost, výukové situace, pedagogické myšlení, studenti učitelství, cviční učitelé

Článek ke stažení [PDF] : POTŘEBA KOGNITIVNÍ UZAVŘENOSTI JAKO RYSOVÁ CHARAKTERISTIKA OVLIVŇUJÍCÍ HODNOCENÍ VÝUKOVÝCH SITUACÍ STUDENTY UČITELSTVÍ A JEJICH CVIČNÝMI UČITELI

Title: THE NEED FOR COGNITIVE CLOSURE AS A TRAIT CHARACTERISTIC INFLUENCING THE ASSESSMENT OF THE TEACHING SITUATIONS OF THE STUDENT TEACHERS AND THEIR TRAINING TEACHERS

Abstract: The paper focuses on the relationship between the need for cognitive closeness and concrete interventions in the teaching of teaching staff at school practice. The presented results relate to six pairs of student – training teacher. Teachers with a higher need for cognitive closure of the learning situation understand more shaply the learning situations.

Keywords:  need for cognitive closure, teaching, student teachers, training teachers, teaching situations

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze