Analýza výkonové orientace žáků gymnázia 

Autoři: Kateřina KUBÍKOVÁ, Alena SZACHTOVÁ 

Sekce 2: Vychovávaný a vzdělávaný jedinec

Abstrakt: Stať mapuje úroveň v.konové motivace u žáků Gymnázia a analyzuje pohled učitelů na motivaci sv.ch žáků. Vzhledem ke stanoven.m cílům bylo využito v.hod triangulace metod kvalitativního a kvantitativního zkoumání. Pro kvantitativní sběr dat byl použit nástroj MV-6 pro měření v.konové motivace pro studenty, dotazník pro autodiagnostiku učitele dle Hrabala a Pavelkové. Rozhovor s vybran.mi žáky byl zvolen jako nástroj kvalitativního šetření. V.sledky šetření poukázaly na fakt, že v.konová motivace žáků sledovan.ch gymnázií není vysoká. Průměrná potřeba úspěšného v.konu se ukázala pouze v jedné sledované třídě, ostatní třídy měli potřebu úspěšného v.konu nízkou. Učitelé úroveň motivace u sledovan.ch tříd hodnotili s různou úspěšností s projevující se tendencí k nadhodnocování orientace k úspěšnému v.konu. Z anal.zy rozhovorů vyplynulo, že s úrovní v.konu souvisí nejen práce učitele při v.uce, ale dále sociální klima a atmosféra ve třídě. 

Klíčová slova: výkonová motivace, výkonová úzkost, autodiagnotika, učitel, žák 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Analýza výkonové orientace žáků gymnázia 

 

Title: Analysis of achievement motivation of grammar school students 

Abstract: The article briefly describes chosen research projects in the area of school motivation. In more detail the research maps the level of achievement motivation of students of Grammar school. The research also mapped the possibilities of autodiagnostic tools for teacher in area of achievement motivation. The research made use the advantage of triangulation methods of qualitative and quantitative research. For quantitative data collection was used MI-6 questionnaire for measuring achievement motivation for students, teachers questionnaire for self-diagnostics according Hrabal and Pavelkova. Interview with selected students was chosen as a tool for qualitative research. Results of the survey highlighted the fact that the achievement motivation of students studied grammar is not high. Level of motivation among teachers observed classes evaluated with varying success with manifesting a tendency to overestimate the orientation for successful performance. The analysis of the interviews showed that the level of performance is related not only work of teachers in the classroom, but also the social climate and atmosphere in the classroom. 

Key words: achievement motivation, fear of failure, autodiagnostics, teacher, pupil 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze