Klima třídy a motivace žáků při využívání metody CLIL ve výuce

Autor: Wossala Jan 

Abstrakt: Metoda CLIL je v českém prostředí poměrně nová, probíhá několik projektů nejen pro jejich zavádění do škol, ale i přípravu budoucích učitelů pro tuto metodu na pedagogických fakultách. Proto tento článek prezentuje výstupy první fáze projektu zaměřeného na využívání metody CLIL v ČR a klima třídy při využívání této metody ve výuce. Tato část projektu je věnována zjišťování aktuálního stavu využívání metody CLIL ve výuce na školách v ČR, zejména na 2. stupni ZŠ a nižším stupni gymnázií. Vzhledem ke stále vzrůstajícímu trendu mezipředmětových vztahů a integrace předmětů je využívání metody CLIL velmi důležitým prvkem edukačního procesu. Nabízí nejen jeden z účinných způsobů motivace žáků, ale také především velký potenciál pro budoucí studium v zahraničí. Je tedy důležité tuto metodu dále rozvíjet a podporovat. 

Klíčová slova: CLIL, anglický jazyk, matematika, vzdělávání pedagogů 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Klima třídy a motivace žáků při využívání metody CLIL ve výuce

 

Abstract: Content and language integrated learning (CLIL) in Czech schools is relatively new. In these days there are some projects aimed at CLIL implementation into Czech schools as well as at prospective teacher training in Faculties of Education for this teaching method. In this article partial results of a project which is focused on findings about the use of CLIL in Czech schools, especially lower secondary schools, are presented. Given the still increasing trend of interdisciplinary relations and integration of subjects, the use of CLIL is an important element of the educational process. CLIL offers an efficient way of motivating pupils and great potential for their possible study abroad. In the article training of prospective mathematics teachers in the Department of Mathematics, Faculty of Education, Palack. University in Olomouc, to use CLIL is presented. 

Key words: mathematics, english, CLIL, education 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze