Individuální čtenářství žáka a faktory, které je ovlivňují: teoreticko-metodologická východiska k tvorbě výzkumného nástroje

Autor: Sýkorová Pavla

Abstrakt: Hlavním cílem příspěvku je představení teoreticko-metodologických východisek a design chystaného výzkumu, jehož záměr spočívá v analýze a popisu individuálního čtenářství žáka a faktorů, které je ovlivňují. První část seznamuje s teoretickou základnou řešeného tématu, obsahově vymezuje a třídí pedagogickou terminologii užívanou v souvislosti s pojmem čtenářství (funkční gramotnost; čtenářská gramotnost; čtení; četba; čtenář; faktory endogenní a exogenní). Empirická část představuje východiska připravovaného výzkumu, kvantitativní šetření, metodu dotazníku a výzkumný vzorek. 

Klíčová slova: funkční gramotnost, čtenářská gramotnost, čtenářství, čtení, čtenář, faktory ovlivňující čtenářství

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Individuální čtenářství žáka a faktory, které je ovlivňují: teoreticko-metodologická východiska k tvorbě výzkumného nástroje

 

Abstract: The main goal of the contribution presents the theoretical and methodological basics and the design of the planned research whose purpose is the analysis of the individual student’s reading and aspects that impact it. The first part introduces the theoretical basis of the topic and classifies the educational terminology used in the connection with the concept of reading (functional literacy, reading literacy, reading, reader, endogenous and exogenous factors). The empirical part introduces the starting point of forthcoming research, quantitative research, methodology and the research sample. 

Key words: functional literacy, reading literacy, reading, reader, factors that impact reading 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze