Skrytá transformace cílů vzdělávání

Autor: Součková Monika 

Abstrakt: Příspěvek se zabývá procesem transformace cílů a obsahů vzdělávání na technických fakultách univerzit v České republice, který je důsledkem transformace terciárního vzdělávání vyvolané nárůstem počtu vysokoškolských studentů. V úvodu představuje teoretická východiska, ze kterých vychází při popisu transformace. Přináší i praktické příklady z prostředí Fakulty informačních technologií ČVUT v Praze. Na závěr se zaměřuje na potřebu nově stanovit cíle a obsahy terciárního vzdělávání. 

Klíčová slova: cíle terciárního vzdělávání, obsahy terciárního vzdělávání, transformace terciárního vzdělávání, model transformace terciárního vzdělávání 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Skrytá transformace cílů vzdělávání

 

Abstract: The article discusses the transformation process of educational goals and contents at technical faculties at the universities in the Czech Republic, which is a result of tertiary education transformation caused by growth of the number of students. In the Introduction we describe the theoretical background which forms the base for the description of transformation. We provide practical examples from the Faculty of Information Technology ČVUT in Prague as well. In conclusion we emphasize the need to specify new educational goals and contents. 

Key words: goals of tertiary education, contents of tertiary education, tertiary education transformation, model of tertiary education transformation  

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze