Význam projektu pri-sci-net internetové platformy pro badatelské přístupy ve vzdělávání dětí od 3 – 11 let

Autor: Heřmanová Vladislava, Wedlichová Iva 

Abstrakt: Obsahem příspěvku jsou poznatky z projektu Pri-Sci- Net k badatelskému přístupu ve vyučování /IBSE v pre a primárním stupni vzdělávání. Cílem projektu je tvorba a pilotní ověření nové výukové strategie pro děti od 3 do 11 let. Přínos projektu je v rozšíření spolupráce mezi 17 VŠ, které vytváří manuál pro rozvoj objevitelských kompetencí žáků v národních jazycích s dostupností na webu. Edukační činnosti IBSE byly několikrát odborně posuzovány. Výcvik ve strategiích objevného vyučování se nejprve konal se 30 učiteli, avšak počet příznivců inovací je již 110. Během mezinárodního tréninku bylo dosaženo nejen poznání badatelského přístupu, ale formou workshopů i jeho výcvik ve výuce. Učitelé z 1. st. ZŠ se též zapojili do profesní sítě, která jim umožní využívat zkušenosti jiných učitelů včetně zahraničních. V příspěvku jsou reflektovány hlavní aspekty zkvalitnění vyučování v souladu s dimenzí vzdělávání v zemích EU. 

Klíčová slova: Badatelský přístup ve vzdělávání, pre- primární vzdělávání, základní vzdělávání, přírodovědné vzdělávání, dovednosti a kompetence žáků 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Význam projektu pri-sci-net internetové platformy pro badatelské přístupy ve vzdělávání dětí od 3 – 11 let

 

Abstract: The paper is the application of knowledge from the project Pri-Sci-Net to the constructive approach in teaching / IBSE in pre-primary and primary level of education. The aim of the project is to design and pilot testing of new teaching strategies for children 3 to 11 years. Contribution of the project is to enhance cooperation among the 17 universities that create a manual for developing discovery inquiry skills of pupils for teachers in national languages available on the site. Educational activities IBSE were several professionally assessed. Each training in teaching strategies by IBSE held with 30 teachers, but the number of supporters of innovation is already 110. During the international training has been achieved not only knowledge of the IBSE approach, but in the form of workshops and teacher training their competence.Teachers from the 1st Stage of Basic School and Kindergarden are also involved in professional networks that enable them to benefit from the experience of other teachers, including foreign ones. The paper reflected the main aspects of improving the quality of teaching in accordance with the dimensions of education in EU countries. 

Key words: Inquiry Based Science Education, Pre School Education, Basic Education, Science Teaching, Students Skills and Competence 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze