Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření

Autor: Stanislava Jonáková

Sekce 9: Kvalita vysokoškolského vzdělávání a celoživotního učení

Abstrakt: Příspěvek se zabýv. otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření.

Klíčová slova: technické fakulty, bakalářský studijní program, vedoucí jazykových center, výuka cizích jazyků, empirický výzkum

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření

 

Title: The university management’s attitude to teaching foreign languages at Czech technical faculties

Abstract: The paper is aimed at the attitude of heads of language centres to teaching foreign languages in Bachelor study programmes of Czech technical faculties. It is related to one of the sub problems, which was explored in the doctoral thesis focused on language curriculum development in non-philological institutions of higher education. The solving of the sub problem was based on the concept of the state language policy of the Czech Republic at the tertiary level as well as on the concept of internationalization in education at selected technical faculties.

Keywords: technical faculties, bachelor study programme, heads of language centres, teaching foreign languages, empirical research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze