Individualizace a diferenciace ve výuce jako základní podmínka pro strategie podporující inkluzi

Autor: Jana Kratochvílová, Jiří Havel

Sekce 5: Kvalita kurikula a učení

Abstrakt: Dvoustupňové kurikulum představuje v České republice v oblasti základního vzdělávání RVP ZV, který je z.vazným dokumentem pro kurikulum na školní úrovni. To umožnilo na jedné straně selektivnost, na druhé straně mnohé školy pochopily, že jde spíše o vytvoření vhodného prostředí pro vzdělávání všech žáků ve své komunitě, a začaly se otevřeně filozofií svého vzdělávání hlásit k myšlence školy pro všechny.

Klíčová slova: individualizace, diferenciace, výuka, inkluze, vzdělávací strategie, školní vzdělávací program.

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Individualizace a diferenciace ve výuce jako základní podmínka pro strategie podporující inkluzi

 

Title: Individualisation and differentiation in the classroom as a basic condition for strategies supporting inclusion

Abstract: Two-level curriculum in the Czech Republic introduces Framework Educational Programme for Basic Education which is compulsory for curriculum at school level. On the one hand it allowed the selectivity of basic education; on the other hand many schools recognized that it is better to create a suitable environment for education of all pupils in their community and began to openly report their education philosophy to the Idea School for All.

Keywords: individualisation, differentiation, teaching, inclusion, educational strategies, school educational program

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze