Sociálně-kognitivní teorie v činnosti lektorů pracujících se skupinou

Autor: Jan Kolář, Jan Nehyba, Bohumíra Lazarová

Sekce 5: Kvalita kurikula a učení

Abstrakt: Příspěvek pojednává o projekci sociálně-kognitivních teorií do vzdělávání a učení v práci se skupinou v programech osobnostně sociálního rozvoje. Autoři v něm představují základní teoretická východiska, cíle, metodologii a hlavní výsledky realizovaného kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na analýzu způsobů práce lektorů osobnostně sociálního rozvoje s vybranými skupinami. Prostřednictvím analýzy videonahrávek a narativních rozhovorů bylo identifikováno několik základních kategorií, ve kterých se zmíněné teorie do určité míry odrážejí.

Klíčová slova: skupinová práce, sociálně kognitivní teorie, osobnostně sociální rozvoj, lektoři, subjektivní teorie

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Sociálně-kognitivní teorie v činnosti lektorů pracujících se skupinou

 

Title: Social cognitive theory in the activities of lecturers working with a group

Abstract: This paper discusses problems of reflection social cognitive theory education and learning in the activities, which are focused on personal-social development. In the article authors present the basic theoretical background, objectives, methodology and main results of the realized qualitative research, which was focused on the analysis of the ways of work lecturers with selected groups. Through the analysis of video and narrative interviews was identified several basic categories in which to some extent reflect the mentioned theory.

Keywords: group work, social cognitive theories, personal and social development, lecturers, subjective theories

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze