Hodnocení chování žáků na II. stupni ZŠ z pozice žáka

Autor: Josef Hanák

Sekce 4: Učitel jako výzkumník

Abstrakt: Příspěvek prezentuje výsledky pilotážního výzkumu, který byl realizován v 9. ročníku ZŠ (19 žáků) a jehož cílem bylo zjištění, zda jsou žáci schopni posuzovat chování svých spolužáků. K uvedenému šetření byl zkonstruován původní dotazník, obsahující 50 šk.lovaných položek, kde každý žák třídy posuzoval projevy chování svých spolužáků včetně sebe v rámci sebehodnocení. Reliabilita dotazníku, tedy spolehlivost a vnitřní konzistence z.skaných odpovědí, byla hodnocena koeficientem Cronbachovo alfa (α), jehož hodnoty se pro jednotlivé žáky pohybují v rozmezí 0,89-0,95.

Klíčová slova: chování žáka ve škole, hodnocení chování, dotazník, kvantitativní výzkum, reliabilita.

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Hodnocení chování žáků na II. stupni ZŠ z pozice žáka

 

Title: Behaviour assessment on elementary school from pupil position

Abstract: The article presents the results of the pilot research, which was realized in the ninth class of elementary school and whose aim was realized in the ninth grade of the elementary school and whose aim was to find, if the pupils are able to assess the behaviour of their classmates. To the above poll, the special questionnaire was constructed, which included 50 scaling items, where each pupil of the class assessed behavioral aspects of their classmates themselves included, in terms of self assessment. The questionnaire reliability, or the so called internal consistency of the answers found, was evaluated by Cronbach alpha coefficient (α), whose measures are ranging from 0,89 to 0,95.

Keywords: student behaviour at school, behavior assessment, questionnaire, quantitative research, reliability.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze