Povedou standardy ke zvyšování kvality výuky cizích jazyků na základních školách?

Autor: Pavla Nečasová

Sekce 3: Minulost, přítomnost a budoucnost oborových didaktik

Abstrakt: Příspěvek se zabýv. úlohou standardů pro výuku cizích jazyků v p.tých a dev.tých ročnících základní školy z hlediska zvýšen. systematičnosti hodnocení a zavedení národních standardizovaných testů. Na základě obecně přijatého cíle výuky cizích jazyků – dosažení komunikativní kompetence na požadované úrovni jako komplexního souboru ovládnutí řečových dovedností a jazykových prostředků – jsou v příspěvku prezentovány výsledky analýzy nově vytvořených standardů pro výuku cizích jazyků pro páté a deváté ročníky základní školy.

Klíčová slova: osvojování cizích jazyků, jazykové prostředky, řečové dovednosti, Standard základního vzdělávání, kvalita vzdělávání, testování

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Povedou standardy ke zvyšování kvality výuky cizích jazyků na základních školách?

 

Title: Standards will lead to improving the quality of foreign language teaching in primary schools?

Abstract: This paper discusses the role of standards for the teaching of foreign languages in the fifth and ninth grades of primary schools in order to increase systematic evaluation and implementation of national standardized tests. On the basis of generally accepted goals of foreign language teaching – achieving communicative competence at the desired level as a comprehensive set of mastering language skills and linguistic devices are presented in this paper analyzes the results of newly developed standards for the teaching of foreign languages for the fifth and ninth grades of elementary school.

Keywords: language learning, language resources, language skills, Standard of basic education, quality of education, testing

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze