EVALUAČNÍ VÝZKUM V ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVĚ

Autor: Jan Činčera 

Abstrakt: Příspěvek upozorňuje na specifické problémy evaluačních výzkumů programů středisek ekologické výchovy. Blíže charakterizovány jsou tři hlavní oblasti: nedostatečná konceptualizace problematiky v domácím pedagogickém diskursu, nároky na kompetence evaluátora, konfúze rolí a metodologická dilemata evaluačního procesu. 

Klíčová slova: environmentální výchova, evaluační výzkum, program, střediska ekologické výchovy 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: EVALUAČNÍ VÝZKUM V ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVĚ

 

Abstract: Evaluation Research in Environmental Education. The paper describes specific problems of evaluation research of the programmes provided by centres for environmental education. Three areas are identified: inappropriate conceptualization of the evaluation research area in the Czech educational discourse, demands on evaluators’ competences, role confusion and methodological dilemmas of evaluation process. 

Key words: environmental education, evaluation research, programm, centres for environmental education 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze