METY A PŘEKÁŽKY VE VÝZKUMU V DIDAKTICE INFORMATIKY

Autor: Jan Berki 

Abstrakt: Článek je koncipován jako zamyšlení doktoranda nad prvními zkušenostmi s výzkumem v oblasti didaktiky informatiky. Vychází ze zkušeností z počátků tvorby disertační práce a výuky na základní, střední i vysoké škole. Vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT), potažmo informatika, má svá specifika. Kterak se odrážejí v pedagogickém výzkumu? Co jsou nejbližší mety/cíle výzkumu? Jaké překonávají výzkumníci překážky? Které instituce se mu věnují? I na tyto otázky se pokouší článek dát odpovědi. Definuje největší překážky v současném výzkumu v této oblasti a navrhuje jeho mety. Zároveň se pokouší některé překážky odstraňovat podáváním přehledů pracovišť této oblasti se věnujících. 

Klíčová slova: didaktika informatiky, katedra informatiky, výzkumy v didaktice informatiky, informatika ve vzdělávání 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: METY A PŘEKÁŽKY VE VÝZKUMU V DIDAKTICE INFORMATIKY

 

Abstract: This article is designed as a reflection of the first experiences in PhD research in didactics of computer science. It is based on experience from the beginnings of the dissertation and teaching at the basic and grammar school. The educational area of information and communication technologies (ICT), hence computer science, has its own specifics. How are reflected in educational research? What are the closest goals/aims of research? What obstacles do researchers overcome? Which institution is interested in it? And does the article try to give answers question? The article defines the biggest obstacles in the current research in this area and suggests its goals. At the same time it tries to remove some barriers to the administration of departments devoted to this area. 

Key words: Didactics of Computer Science, Departments of Computer Science, Researches in Didactics of Computer Science, Computer Science in Education 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze