VÝZKUM GENDEROVÉ KOREKTNOSTI VE VÝUCE ANGLIČTINY

Autor: Marie Doskočilová 

Sekce 5: Pedagogické problémy z pohledu oborových didaktik 

Abstrakt: Příspěvek představuje výsledky pilotní studie kvalitativního výzkumu reprodukce genderových stereotypů ve výuce angličtiny. Ve vybrané hodině analyzujeme četnost a kvalitu interakcí mezi učitelkou a žáky a představujeme viditelné diskrepance v jejím přístupu k dívkám a chlapcům. 

Klíčová slova: genderový stereotyp, genderová korektnost, interakce ve třídě, trest, pochvala 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: VÝZKUM GENDEROVÉ KOREKTNOSTI VE VÝUCE ANGLIČTINY

 

Title: FIRST RESULTS OF RESEARCH ON REPRODUCTION OF GENDER STEREOTYPES IN EFL TEACHING 

Annotation: This pilot study of qualitative research into reproduction of gender stereotypes in teaching EFL introduces the first results. On a sample of one lesson of EFL, number and quality of teacher-student interactions is analysed, as well as the obvious discrepancies in the teacher´s attitude towards boys and girl in the class. 

Key words: gender stereotype, gender correctness, classroom interactions, discipline, praise 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze