PROFESNÍ POTŘEBY UČITELŮ PRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V NOVÝCH PODMÍNKÁCH KURIKULÁRNÍ REFORMY A POŽADAVCÍCH NA PROFESNÍ ČINNOSTI

Autor: Taťána Göbelová, Alena Seberová 

Sekce 2: Výzkum profese učitele a jiných pedagogických pracovníků 

Abstrakt: Obsah příspěvku je zaměřen na teoretickou analýzu přístupů k učitelství v dimenzi diskurzu „sporu o profesi“, pracovní motivaci a teorie pracovních potřeb, konstruktu pracovní motivace a kvality pracovního života. Dále bude v příspěvku popsána pilotní fáze empirického výzkumu, jehož problémem je analýza aktuálních profesních potřeb učitelů primárního vzdělávání vybraných ostravských základních škol a reflexe reálného výkonu učitelské profese v oblasti systému profesních činností ve vztahu k probíhající kurikulární reformě. 

Klíčová slova: profese; učitelská profese; pracovní motivace, pracovní/profesní potřeby; pracovní spokojenost; kvalita pracovního života 

Článek ke stažení v češtině [PDF]: PROFESNÍ POTŘEBY UČITELŮ PRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V NOVÝCH PODMÍNKÁCH KURIKULÁRNÍ REFORMY A POŽADAVCÍCH NA PROFESNÍ ČINNOSTI

 

 

Title: PROFESSIONAL NEEDS OF PRIMARY TEACHERS IN THE NEW CONDITIONS OF CURRICULAR REFORM AND DEMANDS ON PROFFESIONAL ACTIVITIES 

Abstract: Study is focused on teoretical analysis of paradigmas and discussion about „profession“ of teaching and conceptions, models of work motivation and work needs, job satisfaction and qualuity of work life. Next part is focused on the first planning stage of empirical research, which problem is to describe and analyze a professional needs of primary teachers and real performance of professional activities in relation to curricular reform. 

Key words: Profession; teacher profession; work motivation, work/ professional needs; job satisfaction; quality of work life 

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze