PSYCHOLOGICKÁ ANALÝZA ZLA A JEJÍ DIDAKTICKÉ KONSEKVENCE

Autor: Vacek, P.

Anotace: Jako podtitul své knihy Psychologie dobra a zla si Ervin Staub zvolil větu „Proč děti, dospělí a skupiny pomáhají a ubližují druhým?“ Otázka, na kterou je velmi nesnadné a snad i nemožné vyčerpávajícím způsobem odpovědět, ale kterou je si třeba opakovaně klást. Hledat odpověď na danou otázku je pak třeba v roli pedagogů odmala učit i žáky a studenty. Psychologie morálky nabízí pedagogům využitelná vysvětlení, umožňující u mládeže rozvíjet morální úsudek a připravit je lépe k řešení eticky nesnadných životních situací. V dané souvislosti si v textu klademe dva základní cíle: (1) Poskytnout psychologickou analýzu tzv. situačního zla s institucionální oporou a (2) nabídnout učitelům a vychovatelům znalostní a metodickou inspiraci pro působení na rozvoj mravní stránky žáků.

Článek ke stažení v češtině [PDF]: PSYCHOLOGICKÁ ANALÝZA ZLA A JEJÍ DIDAKTICKÉ KONSEKVENCE

Diskuze