Reflektivní vyučování, akční nebo učitelský výzkum?

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autor: Alena Seberová

Abstrakt: Příspěvek je věnován problematice terminologických nejasností, komplementarity obsahů a funkčních významů u kontextově blízkých pojmů, které se v české pedagogické terminologii často vzájemně substituují: reflektivní vyučování, akční výzkum, učitelský výzkum. Snahou autorky bylo provést komparativní analýzu klíčových atributů, obsahů a významů těchto pojmů s cílem vyjasnit jejich postavení nejen v pedagogických vědách, ale také v profesních doménách, v nichž jsou realizovány.

Klíčová slova: reflektivní vyučování; akční výzkum; učitelských výzkum; pedagogický výzkum; učitelská profese; profesní činnosti učitelů

Článek ke stažení [PDF]: Reflektivní vyučování, akční nebo učitelský výzkum?

Title: Reflective teaching, action or teacher research?

Abstract: Study is focused on a problems with terminological clarification of the contentand functional meaning of terms the context of which is very close, such as reflective teaching, action research, teacher research. The comparative analysisis explained on the background of the key attributes, contens and importance ofthe terms on pedagogical science and domains of relevant profession.

Key words: reflective teaching; action research; teacher research; educational research; teacher profession; professional activities of teacher

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze