Reflexe pedagogických rolí budoucími učiteli

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autoři: Yvona Mazehóová

Jana Kouřilová

Iva Stuchlíková

Abstrakt: Příspěvek vychází z práce s kolážemi při profesní přípravě budoucích učitelů tak, jak je s touto metodou pracováno v rámci seminářů na Pedagogické fakultě JčU v Č.Budějovicích. Výzkumná studie mapuje, jaké role studenti (budoucí učitelé) přisuzují pedagogům a jakým vizuálním materiálem na kolážích tyto role obsazují (s jakým vizuálním materiálem na kolážích tyto role spojují). Přitom nejde pouze o role, které studenti anticipují v budoucí profesi plnit, ale též o role, které v rámci svých školních zkušeností pedagogům přisuzovali nebo přisuzují.

Klíčová slova: Koláž, role, profesní příprava, projekce

Článek ke stažení [PDF]: Reflexe pedagogických rolí budoucími učiteli

Title: The reflections on pedagogue´s roles by future teachers

Abstract: The contribution is based on the use of the collage technique within the professional training of future teachers (this method is applied in the seminars at the Faculty of Educationof the University of South Bohemia). This paper describes the roles which students (future teachers) ascribe to teachers and which is the visual material that is combined with the rolesin the collages. There aren´t only fulfil in their future profession but also the roles which they ascribed or ascribe to their teachers during their past or contemporary school experience.

Key words: Collage, role, projection, professional training of future teachers

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze