Kdo je „kvalitním učitelem“ z pohledu studentů učitelství 2. stupně ZŠ na FPE ZČU v Plzni v současných proměnách školství?

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autor: Dagmar Čábalová

Abstrakt: Příspěvek uvádí dílčí výsledky výzkumu na FPE ZČU v Plzni. Cílem výzkumu bylozískat informace o názorech studentů učitelství na osobnost „kvalitního učitele“sekundárních škol (zejména druhého stupně ZŠ) v novém vzdělávacím kontextu. Prostřednictvím kvalitativní analýzy esejí studentů učitelství 2. stupně ZŠ byly zjištěny některé pozitivní znaky v oblasti lidské, expertní (odborné) a pedagogicko- didaktické. Příspěvek také poukazuje na nezbytnost proměn vysokoškolské výuky v pregraduální přípravě učitelů.

Klíčová slova: Učitel, „kvalitní učitel“, škola, kurikulární reforma, příprava učitelů, výzkum, kvalitativní analýza esejí studentů, lidské, expertní a pedagogicko-didaktické atributy kvalitního učitele.

Článek ke stažení [PDF]: Kdo je „kvalitním učitelem“ z pohledu studentů učitelství 2. stupně ZŠ na FPE ZČU v Plzni v současných proměnách školství?

Title: What makes a good teacher from the viewpoint of pregraduate students at Faculty of Education UWB in Pilsen in the present transformation of education?

Abstract: The paper presents interim results of research at Faculty of Education UWB in Pilsen. The aim of our research was to gain information of students’ opinions about what makes a good secondary school teacher (especially lower secondary school teacher) inthe new educational context. Students´ essay analysis suggested some positive attribute sin human area as well as in vocational specialization and the area of pedagogy -didactics. The paper points out the necessity of changes in teacher training.

Key words: Teacher, „good teacher“, school, curricular transformation, teachers preparation, research, qualitative analysis of students´ essays , vocational specialization, human and pedagogic -didactic attributes of good teacher.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze