Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autoři: Zdenka Stránská

Ivana Poledňová

Abstrakt: Práce s motivací je jedním z nejnáročnějších úkolů učitele. Prvním krokem vprocesu rozvíjení motivace žáků k učení je diagnostika její úrovně, struktury a dynamiky.Důležité je přitom využití co nejširšího repertoáru diagnostických nástrojů.V dosavadní školní praxi učitelé většinou diagnostikují motivaci žáků k učení pomocí otázek, besed, diskusí, řízených rozhovorů, méně pak pomocí speciálních diagnostických nástrojů. Příspěvek seznamuje s některými z těchto speciálních nástrojů a některými výsledky získanými výzkumnými šetřeními u žáků a studentů různých typů škol.

Klíčová slova: škola, učení, motivace, diagnostika

Článek ke stažení [PDF]: Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy

Title: Possibilities of motivation diagnostics at school

Abstract: The work with pupil ‘s motivation is o ne of the most difficult teacher’ s tasks.The first step during the process of the development of pupil ‘s learning motivation isthe diagnostics of its level, structure and dynamics. It is important to use the mostextensive repertoire of the diagnostic methods. It is common in the school practice to diagnose the pupils’ learning motivation by means of questions, informal meeting, discussion and directed interviews. The use of special diagnostic methods is not such obvious. The article presents some of these special instruments.

Key words: school, learning, motivation, diagnostics

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze