Preference témat ve fyzice z hlediska genderu

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autoři: Martina Kekule

Vojtěch Žák

Abstrakt: Příspěvek představuje výzkum zaměřený na zjišťování faktorů (ne)oblíbenosti fyziky. Empirická data byla získána metodou dotazníkového šetření. Tohoto šetření se účastnilo více jak 2000 studentů středních škol z celé České republiky. Článek dále informuje o vybraných výsledcích výzkumu zejména z hlediska genderové problematiky. Jedná se především o preference témat ve výuce fyziky.

Klíčová slova: výuka fyziky, gender, dotazník

Článek ke stažení [PDF]: Preference témat ve fyzice z hlediska genderu

Title: Physics Topics As Regards Gender

Abstract: The article informs about a research concerning on interests, experiences and perceptions of students that might be of relevance for the learning of physics. Empirical data have been realized from questionnaire. More than 2000 students of secondary schools were answered the questionnaire. There are some findings and conclusions concerning on gender problems mentioned there, especially selection of physics topics.

Key words: physics education, gender, questionnaire

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze