Podíl kognitivních mechanizmů při osvojování mateřštiny dítětem v raném dětství

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autor: KAREL KAMIŠ

Abstrakt: Přirozený jazyk lze pojímat jako trojsložkový systém. První složku tvoří ty oblasti lidského mozku zdravých lidí, které odpovídají jak za percepci jazykových informací, tak i za jejich výdej produkci. Jde o senzoricko-motorické oblasti lidskéhomozku. Druhá složka je tvořena systémem pojmů a záměrů. Třetí složka zahrnuje jazykv úzkém slova smyslu pojímaný jako abstraktní lingvistický vnitřní výpočetní systém,jenž je lokalizován na rozhraní první a druhé složky uvedeného trojsložkového systému.Třetí složka tohoto systému je záležitostí čistě lidskou, a tu se zvířaty nesdílíme.

Klíčová slova: kognitivní mechanizmy, mateřský jazyk, rané dětství

Článek ke stažení [PDF]: Podíl kognitivních mechanizmů při osvojování mateřštiny dítětem v raném dětství

Title: The share cognitive mechanism on appropriation mother langue inprecousiousis childhood

Abstract: Natural number can be envisage like 3 system. First component forms youareas of the human brain healthy people, which answer how behind perception language information, so and behind their issue performance. Is concemed sensorialmotory areas of the human brain. Alternative component is totalled system conceptions and intentions. Third component includes language in narrow words senseenvisage like abstract philological inner computing system, who is located on interfacefirst and second components mentioned three shift operation systém. Third component here of system is business clean human, and that animals uncommunicative.

Key words: share cognitive mechanism, mother language, precousious childhood

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze