Predikce učebních obtíží u předškolních dětí

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autor: Helena Havlisová

Abstrakt: V evropských i našich školských dokumentech se klade velký důraz napočáteční vzdělávání, na význam prevence obtíží a včasnou identifikaci dětí s vývojovými odchylkami, které se mohou stát jejich zdrojem. Nezastupitelnou úlohu v prevenci raných učebních obtíží by měla sehrát včasná a cílená diagnostika v předškolním věku,na kterou pak navazují specifické intervence. Pro komplexní posouzení rizik je třeba jak zhodnocení vyzrálosti dílčích funkcí potřebných pro zvládnutí nároků prvopočátečního čtení a psaní.

Klíčová slova: předškolní děti, prevention, včasná identifikace, učební obtíže

Článek ke stažení [PDF]: Predikce učebních obtíží u předškolních dětí

Title: Research of effectiveness of moral education at an elementary school

Abstract: Both European and our educational policies emphasize early educationalexperiences, prevention of disabilities and timely identification of childern withdevelopmental differences that might become the causes of these difficulties.Irreplecable rolein prevention ofof early learning difficulties should play time and focused diagnostics inperschool age that will be followed by specific interventions. In order to consider the possilerisk factors it is necessary not olny to evaluate the child ´s general Predipositionsto cope withthe school load, but also to evaluate the child´s specific fuctional components necessrary forcoping with the demands of early reding and writing as regards their maturity

Key words: preschool childern, prevention, timely identification, learning difficulties

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze