Výzkum efektivity výuky morální výchovy na základní škole

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autor: Gabriela Fišarová

Abstrakt: Příspěvek obsahuje výsledky posouzení pedagogické účinnosti konkrétnímetodiky morální výchovy na záldadní škole. Dílčím cílem je popsat individuální pojetí vybraných hodnot a jejich proměny v závislosti na aplikované metodice. Výzkumnýsoubor tvořilo 52 žáků ve věku 13 – 14let. Pro tuto fázi výzkumu byla použita kvalitativní analýza výpovědí žáků. Ze zjištěných výsledků je možné usuzovat na vyšší efektivitu zkoumané metodiky v porovnání s klasickou metodou.

Klíčová slova: Výchova, hodnoty, morálka, morální stádia, mládež, svoboda.

Článek ke stažení [PDF]: Výzkum efektivity výuky morální výchovy na základní škole

Title: Research of effectiveness of moral education at an elementary school

Abstract: The conference paper describes results of pedagogical effectiveness evaluation of specific teaching method of moral education at the elementary school. Partial aim is to describe individua} conception of selective values and his changing dependence on applied teaching method. Research sample was consists of 52 pupils inthe age from 13 to 14 years. Qualitative analysis of pupils’ response was used for thisphase of research. From results is possible to infer to highest effectiveness of specific teaching method in compare with classical method.

Key words: Education, values, moral, moral stages, adolescents, freedom

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze