Jakého učitele 1. stupně ZŠ by chtěli vedoucí pracovníci škol? Dílčí poznatky z výzkumu

2. SEKCE Výzkum role učitele v kontextu kurikulární reformy

Autoři: MARTA FABEROVÁ, IVA BARTOŠOVÁ, JANA PETŘÍKOVÁ,

MARTIN SKUTIL, PAVEL ZIKL

Abstrakt: Současná společnost ldade na učitele náročné požadavky. Existují určitépředstavy o tom, jací by učitelé měli být, ať už se jedná o jejich odbornost v jednotlivýchvzdělávacích oblastech, o jejich didaktické dovednosti či osobnostní charakteristiky.Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu, kterým jsme chtěli zjistit, jaké konkrétnípředstavy o učiteli 1. stupně záldadní školy mají v současné době vedoucí pracovníci -ředitelé záldadních škol a jejich zástupci.

Klíčová slova: klíčové kompetence učitele, požadavky na učitele, profesní standard

Článek ke stažení [PDF]: Jakého učitele 1. stupně ZŠ by chtěli vedoucí pracovníci škol? Dílčí poznatky z výzkumu

Title: How the teacher in a primary level should look like from schoolleaders’ point of view

Abstract: Current society insist hard requirements on teachers. How the teachershould look like, whether proffesional skills or didactical skills or persona!characteristics. The article presents partial results of the research by means of we wanted to find out ideas of schoolleaders about primary education teachers.

Key words: key competences of teachers, requirements on teachers, professionstandard

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze