Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy

1. SEKCE Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy

Autoři:

Tomáš Janík

Petr Knecht

Abstrakt: Příspěvek má povahu přehledové studie, která mapuje výzkumy vztahující sek reformě kurikula české (základní) školy. Autoři podávají přehled jak o provedenýchanalýzách kurikulárních dokumentů, tak o empirických výzkumech zaměřených napostoje učitelů ke kurikulární reformě, na učitelovo pojetí výuky atp. V závěru příspěvku jsou shrnuty hlavní problémy probíhající kurikulární reformy, jak se jeví ve světle prezentovaných výzkumů. V této podobě jsou předloženy k širší odborné diskusi.

Klíčová slova: kurikulum, pedagogický výzkum, výzkum kurikula, škola, školní vzdělávání

Článek ke stažení [PDF]: Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy

Title: Educational research and the reform of school curriculum in theCzech Republic

Abstract: The paper reviews recent research relevant to the reform of (basic) schoolcurriculum in the Czech Republic. The authors review both, curricular documentsanalyses as well as empirical research aimed at teachers’ attitudes towards curricularreform, teacher beliefs, etc. Towards the end of the paper, key problems of the currentcurricular reform are summarised in the light of the presented research. They are thusintended for further expert discussion.

Key words: curriculum, educational research, research on curriculum, school, schooling

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze