IDENTIFIKACE FAKTORŮ OVLIVŇUJÍCÍCH MATEMATICKOU GRAMOTNOST V ČR (SEKUNDÁRNÍ ANALÝZA DAT PISA 2003)

4. SEKCE: Výzkum školy a dalších vzdělávacích institucí

Autor: HANA VOŇKOVÁ

Abstrakt: Data z mezinárodních srovnávacích výzkumů v oblasti vzdělávání sev poslední době čím dál častěji využívají v sekundárních analýzách.V tomto článku jsme provedli sekundární analýzu dat PISA 2003.Konkrétním cílem bylo sestavit model pro Českou republikucharakterizující vliv socio-ekonomického statusu rodiny a školníhoprostředí na výsledek v testu matematické gramotnosti.

Klíčová slova: PISA 2003, sekundární analýza, matematickágramotnost, socio-ekonomický status rodiny, faktoryškolního prostředí, regresní analýza, analýza hlavníchkomponent

Článek ke stažení [PDF]: IDENTIFIKACE FAKTORŮ OVLIVŇUJÍCÍCHMATEMATICKOU GRAMOTNOST V ČR(SEKUNDÁRNÍ ANALÝZA DAT PISA 2003)

Abstract: Data from international comparative studies of educationare lately more and more used in secondary analysis. In thisarticle, we introduce a secondary analysis of PISA 2003data. Specifically, the aim was to make a model for theCzech Republic, characterizing the influence of socioeconomicfamily status and school background onmathematic literacy achievement.

Keywords: PISA 2003, secondary analyses, mathematic literacy, socioeconomicfamily status, school background, regression analyses,analyses of principial components

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze