PŘÍPRAVA UČITELE – ŠKOLNÍHO METODIKA PREVENCE – NA REALIZACI PRIMÁRNÍ PREVENCE NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina B

Autor: MIROSLAV PROCHÁZKA

Abstrakt: Autor příspěvku se zamýšlí nad otázkami, které současné realitě školypřináší důraz na prohloubení výchovného působení pedagogů v kontextuvlivů sociálně patologických jevů, sleduje roli tzv. školního metodikaprevence sociálně patologických jevů, který je na škole ustanoven jakoučitel odpovídající za řešení prevence i vzniklých krizových situací, sledujeněkteré okolnosti, které ovlivňují jeho autoritu a dávají těmto učitelůmmožnost v praxi realizovat požadované kroky.

Klíčová slova: prevence na základních školách, metodik školní prevence,kompetence učitele – metodika, příprava metodiků prevence

Článek ke stažení [PDF]: PŘÍPRAVA UČITELE – ŠKOLNÍHO METODIKA PREVENCE – NA REALIZACIPRIMÁRNÍ PREVENCE NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE

Abstract: In his contribution the autor deals with the role of school in the system ofprevention, he describes the objectives of prevention, the introduktion ofpreventive programmes and the issue of the role of the teatcher – theschool preventative worker.

Keywords: system of prevention, preventative programme, teatcher – the schoolpreventative worker

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze