PROBLEMATIKA MULTIKULTURNÍ VÝCHOVY V DOPLŇKOVÉM PEDAGOGICKÉM STUDIU

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina B

Autor: JAROSLAVA PAVELKOVÁ

Abstrakt: Součástí vzdělávání při doplňkovém pedagogickém studiu pro učitelevšeobecně vzdělávacích předmětů je kromě přednášek z předmětůpedagogicko-psychologického bloku, oborových didaktik a odborných iinformace o vzniku multikulturní společnosti, o problematice vzájemnétolerance a rovnosti všech lidí bez biologických a kulturních rozdílů(projevy rasismu, náboženské nesnášenlivosti, xenofobie, problémyhendikepovaných a potřebných lidí).

Klíčová slova: celoživotní vzděláván, multikulturní výchova, rasismus, náboženskánesnášenlivost, xenofobie, problémy hendikepovaných a potřebných lidí

Článek ke stažení [PDF]: PROBLEMATIKA MULTIKULTURNÍ VÝCHOVY V DOPLŇKOVÉMPEDAGOGICKÉM STUDIU

Abstract: The part of education in complementary pedagogical study for teachers ofgeneral educational subjects must be enlarged, except lectures fromsubjects of pedagogical-psychological block, didactic subjects and specialones, even about information in rising multicultural society and aboutproblems of mutual toleration of all people without biological and culturaldifferences (demonstrations of racism, religious intolerance, xenophobiaand socially discriminated people).

Keywords: lifetime education, multicultural education, racism, religious intolerance,xenophobia, intolerance, socially discriminated people

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze