ČINNOSTI TŘÍDNÍCH UČITELŮ Z POHLEDU VEDENÍ ŠKOL

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina A

Autor:

JANA KRÁTKÁ

STANISLAV STŘELEC

Abstrakt: Příspěvek se zaměřuje na zkušenosti s kvantitativním výzkumem v oblastičinností třídního učitele. Cílem je charakterizovat, jak je posuzovánvedením školy význam třídního učitele jako výchovného činitele.Prostřednictvím analýzy výsledků dotazníkového šetření jsme se snažilizískat odpovědi na některé otázky související s funkcí třídního učitele.

Klíčová slova: třídní učitel, kompetence, podmínky pro práci, spolupráce s rodiči,výchovná role třídního učitele, osobní dispozice učitele, dotazník, aspektyzdraví

Článek ke stažení [PDF]: ČINNOSTI TŘÍDNÍCH UČITELŮ Z POHLEDU VEDENÍ ŠKOL

Abstract: This paper is focused at experiences with a quantitative analysis applied atthe field of a form teacher´s activity. The goal is to describe some of theactual events that occur and influence the position of a form teacher in theschool system as wells as displaying the form teacher’s personality from avice-headperson’s point of view. Having analysed the questionnare wetried to answer the questions concerning the position of a form teacher.

Keywords: form teacher, competence, conditions for work, teacher‘s cooperationwith parents, educational role of form teacher, teacher‘s personaldispositions, questionnaire, health aspects

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze