VÝZKUMNÁ KOMPETENCE V UČITELSKÉ PROFESI A VE VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina A

Autor: ALENA SEBEROVÁ

Abstrakt: Příspěvek je věnován problematice významu a úlohy výzkumné kompetencev učitelské profesi, možnostem jejího rozvíjení v pregraduální učitelsképřípravě. Je představena metodika a výsledky výzkumného šetřenízaměřeného na ověření Modelu reflektivního vyučování s prvky akčníhovýzkumu a reflexi kvality úrovně rozvíjejícího se systému odbornýchvýzkumných znalostí jako komponenty výzkumné kompetence u studentůUčitelství 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě Ostravskéuniverzity.

Klíčová slova: výzkumná kompetence učitelů; (sebe)reflexe; (auto)diagnostika;reflektivní vyučování; akční, učitelský a (auto)evaluační výzkum; Modelreflektivního vyučování s prvky akčního výzkumu (MRVAV)

Článek ke stažení [PDF]: VÝZKUMNÁ KOMPETENCE V UČITELSKÉ PROFESI A VE VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ

Abstract: Study is focused on a problems how to educate teacher as researcher in thedevelopment of research competence. Present possibility of pregradualstudy on teacher training college. Author also presents the methodology andthe results of the research study, which covers the „Model of reflectiveteaching with some elements of action research“, verification and evaluationof its potential in the process of the research competence development ofstudents of the Elementary School Teaching at the faculty of Education ofthe Ostrava University.

Keywords: research competence of a teacher; (self)reflexion; (auto)diagnostics;reflective teaching; action research, teacher research, (auto)evaluationresearch; „Model of reflective teaching with some elements of actionresearch“

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze