ŽIVOTNÍ PŘÍBĚHY UČITELŮ- OD KVALITATIVNÍHO KE SMÍŠENÉMU VÝZKUMNÉMU DESIGNU

3. SEKCE: Výzkum učitele a jeho vzdělávání – Skupina A

Autor: JOSEF LUKAS

Abstrakt: Příspěvek je věnován novějšímu přístupu ke zkoumání učitele, shrnujeteoretická a metodologická východiska kvalitativně orientovanéhovýzkumu, analyzujícího vývoj učitele na základě jeho životního příběhu(life story) zjišťovaného metodou rozhovoru. Validita těchto výzkumů můžebýt zajišťována pomocí triangulace jinými metodami. Závěr příspěvku jevěnován možnému propojení kvalitativních a kvantitativních metod.

Klíčová slova: vývoj učitele, kvalitativní metodologie, životní příběh, narativnípřístup, triangulace, smíšený výzkumný design

Článek ke stažení [PDF]: ŽIVOTNÍ PŘÍBĚHY UČITELŮ- OD KVALITATIVNÍHO KE SMÍŠENÉMUVÝZKUMNÉMU DESIGNU   

Abstract: The paper deals with the newest approach to study of teacher’sdevelopment by the life story method which used so called life storyinterview. We try to summarize some theoretical and methodological basisof this qualitative research, and we describe the issue of validity too. Thisarticle also presents usefulness of mixed method design as a type ofresearch design in which we used qualitative and quantitative approachestogether.

Keywords: teacher’s development, qualitative methodology, life story, narrativeapproach, triangulation, mixed methods research design

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze